Winkelwagen
Je winkelwagen is leeg
Heb je een vraag over een order of product? Stuur ons een bericht of maak alvast een afspraak. Morgenochtend vanaf zijn we telefonisch weer bereikbaar. Fijne avond.
Maandag 14 oktober zijn Teade en ik naar de House Of Direct Suppliers (HODS) in de Expo Houten geweest. Een gezellige en compacte beurs van een zestal leveranciers. In dit artikel neem ik je mee door een aantal interessante nieuwtjes en innovaties die we daar hebben ontdekt.
Zes leveranciers uit de sanitairmarkt presenteerden tijdens HODS hun nieuwste producten en innovaties, volledig in lijn met de actuele badkamertrends. Elke exposant heeft zijn eigen specialisatie binnen de branche. Hieronder vind je een overzicht van de sanitairprofessionals die aanwezig waren op de beurs:
Met de laatste twee, Tebe en Rowe, werken wij zelf niet samen, dus die laten we even buiten beschouwing.
Hotbath is het resultaat van de passie van twee vrienden Een Italiaan en een Nederlander die hun krachten hebben gebundeld om hoogwaardige badkamerkranen te creëren. Hotbath biedt kranen van ongeëvenaarde kwaliteit, door Dutch Design te combineren met Italiaanse productie.
Op de stand presenteerden ze vooral de nieuwste ACE-serie, waarin nu ook een nieuwe badkraan is toegevoegd – welke nog ontbrak :). Daarnaast vertelden ze dat er een nieuwe versie van de Buddy-serie aankomt, de Buddy 2.0, die in meer kleuren verkrijgbaar zal zijn. Verder gaf men aan dat de kleur "mat zwart" bij Hotbath uit het assortiment gaat verdwijnen en wordt vervangen door twee zwarte PVD-kleuren, die al geïntroduceerd zijn in de ACE-serie. Tot slot komt er later ook een nieuwe high-end serie gericht op architecten. We zijn benieuwd!
Sanibell is de specialist op het gebied van badkamermeubels, wastafels en kranen. Tijdens deze editie van de HODS lieten ze innovaties zien van hun merken Bliss, INK, Proline, Basic Line en hun nieuwste aanwinst, IVY.
Sanibell heeft zeker niet stilgezeten! Wat een hoeveelheid veranderingen en innovaties. Hieronder neem ik je kort mee door de belangrijkste ontwikkelingen.
Bliss is high-end maatwerk meubelprogramma van Sanibell. Binnen Bliss hebben ze eerder dit jaar al een enorme uitbreiding gehad van de wastafels. Nu hebben ze ook andere toevoegingen laten zien, zoals een volledig niet kastenprogramma, fonteinprogramma en maatwerk spiegels.
Echte marmer
Luxe wastafels en spiegels
Fonteinprogramma
Spiegels met kraangat
Fonteinprogramma
Staande badmeubels
Ondanks dat IVY nog geen jaar oud is, lanceren ze een nieuw kranenmerk: May. Met de komst van May willen ze de "onderkant van de markt" aanvallen en willen ze een toegankelijk kranenmerk lanceren voor de kleinere portemonnee, maar wel van goede kwaliteit. Dit wordt voornamelijk een programma met voornamelijk opbouw kranen.
Verkrijgbaar in 5 of 6 kleuren en vanaf Q1 2025 operationeel!
Binnen het INK programma is er ook een uitbreiding. Nieuwe kleuren, een grepen onderkast programma. De Aspekt keramische wastafel in mat zwart en extra kleuren binnen de Pitch en Post wastafel.
Travertin wastafel
Grepenprogramma + reliëf in gelakte kasten
Binnen het kranenmerk IVY hebben ze nu ook nissen in PVD kleuren toegevoegd en komt er een waanzinnige nieuwe hoofddouche bij. Ook is er straks binnen IVY een "carving" serie waarbij de greep met kartel verkrijgbaar wordt.
Nu ook inbouwnisjes (in PVD)
Nieuwe hoofddouche
Sfeerimpressie kranen
Instamat levert hoogwaardige designradiatoren voor elke ruimte in huis, van modern tot landelijk en industrieel. Op de beurs hebben ze een aantal nieuwe series geïntroduceerd. De Freja en Mita. En de Cobra serie is nu ook elektrisch verkrijgbaar.
De stand van Instamat
Nieuwe Freja serie
Nieuwe Mita serie
Cobra, nu ook elektrisch
Sunshower integreert de positieve effecten van zonlicht in je dagelijkse doucheritueel. Het biedt je het hele jaar door een slimme dosis zonlicht tijdens het douchen. Zonlicht voedt het lichaam en geeft je een fitter, vitaler en energieker gevoel, dankzij de combinatie van verwarmend infrarood en laag gedoseerd UV-licht.
Sunshower had verder geen nieuwe producten om te presenteren, maar ze gaan in oktober wel een tijdelijke tv-reclame lanceren om Sunshower te promoten. Daarnaast vroegen ze op de beurs naar de interesse in nieuwe kleuren voor de glazen panelen, om zo in te spelen op de huidige trends